16 ian. 2024
Estimarea tendințelor Taste Tomorrow în industria patiseriei și cofetăriei pe baza informațiilor obținute în urma unui sondaj în rândul a 20.000 de consumatori din 50 de țări, precum și a analizei datelor online cu ajutorul AI.
Pregătește-te să presari cu inovație în produsele tale de patiserie și cofetărie. Am pregătit cele mai importante 3 tendințe pentru consumatori pentru 2024, rezultate din cea mai recentă cercetare globală Taste Tomorrow. Rămâi la curent cu cele mai importante tendințe în realizarea prăjiturilor, patiserie și aluaturi dulci și înțelege de ce consumatorii sunt atât de atrași de ele.
Acestea sunt cele mai importante 3 tendințe care modelează industria patiseriei și cofetăriei în 2024:
Inspirație din tehnologie și experiențe culinare inedite
Reinventarea prăjiturilor clasice continuă
Autenticitate locală
Tendințele se bazează foarte mult pe informațiile Taste Tomorrow, cel mai complex program de cercetare în rândul consumatorilor în industria brutăriei, patiseriei, cofetăriei și ciocolateriei. Este cea mai mare și mai cuprinzătoare inițiativă de acest fel la nivel global, adunând informații de la 20.000 de consumatori din 50 de țări. Abordarea noastră distinctă îmbină perfect sondajele ample în rândul consumatorilor și monitorizarea avansată online permanentă cu ajutorul celor mai noi tehnici de AI semantic, relevând nevoile și motivațiile de bază ale consumatorilor care stau la baza acestor tendințe.
Cercetarea se bazează pe 3 piloni:
AI și știința datelor - analiza permanentă a conversațiilor, căutărilor și mențiunilor de pe social media în 9 limbi, pentru a descoperi primii semnalele tendințelor viitoare și a prezice traiectoria de creștere a acestora
Sondaj global în rândul consumatorilor - inteligență culturală umană care este indispensabilă pentru decodarea nevoilor, motivațiilor și poveștilor consumatorilor care stau la baza fiecărei tendințe
Cadrul tendințelor - experții noștri în comportamentul consumatorilor utilizează o metodă consecventă la nivel global pentru a înțelege întregul ecosistem de tendințe
Află mai multe despre metodele Taste Tomorrow de estimare a tendințelor.
Armonizarea măiestriei tradiționale cu tehnologia de ultimă generație
Susținută de cercetarea inovatoare Taste Tomorrow, mișcarea „Inspirație din tehnologie” este forța care modelează industria patiseriei și cofetăriei în 2024. S-a stabilit cu fermitate drept tendința globală cu creșterea cea mai rapidă la nivel de industrie. La baza sa stă integrarea tehnologiei de ultimă generație precum AI, stimulată de apetitul tot mai mare al consumatorilor pentru experiențe culinare unice și memorabile — o tendință pe care am numit-o „Experiențe culinare inedite”. Această transformare este evidentă în special pe măsură ce consumatorii acceptă confortul cumpărăturilor online, forțând magazinele de patiserie fizice să își îmbunătățească ofertele de experiențe excepționale și de neuitat.
În mod deosebit, un procent semnificativ de 42% dintre consumatorii din întreaga lume își doresc acum mai multe magazine automatizate, o creștere considerabilă comparativ cu 2018, când procentul era de 35%. Această statistică evidențiază cererea tot mai mare de experiențe de cumpărături memorabile și inspirate de tehnologie, extinzând această cerere către sectorul patiseriei.
Tendința „Inspirație din tehnologie” este despre a le îndeplini consumatorilor dorința de noutate și memorabil prin tehnologie. Consumatorii moderni sunt atrași în mod irezistibil de soluții bazate pe tehnologie care le îmbunătățesc aventurile culinare, așadar patiserii ar trebui să țină cont de potențialul ChatGPT — un instrument AI inovator. ChatGPT poate ajuta patiserii să creeze rețete inovatoare care redefinesc aroma și deserturi care surprind papilele gustative. În plus, ChatGPT excelează la optimizarea utilizării ingredientelor, reducerea pierderilor, oferind totodată recomandări personalizate pentru consumatorii care caută experiențe culinare extraordinare în universul „Experiențe culinare inedite”.
Magazinele fizice pot să profite de acest interes al consumatorilor oferind produse atrăgătoare care stimulează răsfățul într-un mediu de neuitat. Oferă-le clienților o experiență care pur și simplu nu poate fi reprodusă online. Gândește-te la bucătăria cu pereți din sticlă din sala de ceai barocă ornamentată de la Demel din Viena. Oaspeții pot să urmărească bucătarii-patiseri în acțiune, în timp ce se bucură de o porție din renumitul sachertorte sub candelabrele din cristal. Astfel au parte de divertisment, iar prăjitura chiar are gust mai bun, deoarece oaspeții pot să vadă cum este preparată.
Nu te îndepărta de familiar când inovezi
Una dintre prăjiturile devenite virale pe TikTok anul acesta a fost croasantul cub făcut de brutăria Le Deli Robuchon din Londra. Acest produs de patiserie laminat are o formă geometrică perfectă și poate avea o varietate de arome, precum vanilie, ciocolată și matcha cu zmeură. Utilizatorii TikTok au fost dornici să stea la coadă pentru această gustare și să arate cum mușcă din noua gustare în vogă, împărtășind opinia lor cu întreaga lume.
Prin această inovație, patiserul Ait Elamouam știe exact cum să pună accent pe ceea ce contează. Deși consumatorilor le place să încerce produse noi, nu sunt dornici să se aventureze prea mult pe teritorii necunoscute. Aceștia caută inovații cu aspect familiar, precum cunoscutul croasant într-o formă nouă și surprinzătoare, o experiență culinară palpitantă, dar care oferă o aromă și o textură cunoscute. Consumatorii, se pare, sunt fideli produselor clasice pe care le știu și în care au încredere, având în vedere că 73% dintre aceștia spun că trebuie să existe un element familiar atunci când încearcă tipuri noi de produse. În 2021, procentul era de doar 67% în întreaga lume. Cu un scor de 79%, consumatorii din America de Sud, Orientul Mijlociu și Africa sunt deosebit de reticenți la tot ceea ce este prea nou și diferit.
Răspunde dorinței consumatorilor oferindu-le produse care le oferă sentimente de căldură și confort. Chiflele tradiționale hot cross buns, croasanții sau prăjiturile tres leches oferă arome dulci și cremoase îndrăgite de toată lumea și invocă amintiri fericite din adunările de familie. Dacă vrei să experimentezi, încearcă produse cu texturi diferite și în formate noi. Acum mai mult ca oricând, textura este o componentă importantă, care poate să ofere noutate sau familiaritate unui produs copt. Așadar, adaugă o umplutură de caramel surprinzătoare la produse de patiserie cunoscute sau concentrează-te pur și simplu pe a face aluatul prăjiturilor extrem de pufos.
Nu uita să acorzi atenție specială și aspectului, deoarece expresia „răsfăț pentru ochi” nu a fost nicicând mai potrivită. În urmă cu cinci ani, 54% dintre consumatori conveneau că produsele care arată bine au gust bun. Acum, procentul acesta a crescut la 64%. Suntem atrași de produsele de patiserie daneze lucioase și aerate și de o culoare aurie perfectă, deoarece crearea unui aluat laminat frumos este un semn de pricepere și măiestrie, la fel ca o pâine cu maia cu crustă crocantă sau luciu satinat, bunătate fără cusur. Aspectul este un indicator al calității, iar un aspect artizanal și manual este apreciat pentru mult mai mult decât perfecțiunea vizuală.
O plăcere din apropiere este mai bună decât una de la distanță
Înainte, lucrurile aduse de la distanță erau înconjurate de o aură a exclusivității și unicității, dar situația s-a schimbat. Consumatorii preferă acum să cumpere produse locale sau produse create local. 39% dintre oameni cumpără cel puțin o dată pe săptămână produse create local sau cu ingrediente locale. Acum, produsele de patiserie și pâinea produse local sunt apreciate pentru autenticitatea lor. Își obțin autenticitatea din rețetele speciale, iar percepția legată de valoare și calitate este mai ridicată.
Doi din trei consumatori vor să știe de unde provine mâncarea lor, așadar transparența este esențială dacă vrei să te alături tendinței pentru produse locale. Împărtășește cum creezi produsele, ce ingrediente utilizezi și de unde provin acestea.
Nevoia de transparență este cel mai ridicată în Orientul Mijlociu și Africa. 81% dintre consumatori vor să afle aceste informații despre produse. Acolo, patiseri renumiți, precum Sahar Parham Al Awadhi, se influențează din rețete locale și caută cele mai bune ingrediente locale pentru creațiile lor. Fostul patiser șef de la Burj Al Arab – unul dintre cele mai luxoase hoteluri din lume, care se află în Dubai – adoră să lucreze cu produse precum apă de trandafiri sau cardamom pentru creațiile sale personale, precum reinventarea preparatului egiptean clasic umm Ali sub forma unei sfere de ciocolată albă cu mousse de trandafir, pandișpan de fistic și toffee. Ea preferă să utilizeze ingrediente provenind din surse locale pentru a lucra mai sustenabil și a susține agricultura în EAU.
Și sustenabilitatea este motivator important în rândul consumatorilor care aleg produse locale. 70% dintre ei cred că este mai bine pentru mediu. Alți 65% cred că este mai sănătos să consume produse locale. Așadar, dacă optezi pentru produse create local și/sau ingrediente locale, produsele tale vor fi mai atrăgătoare din mai multe puncte de vedere și pentru multe tipuri de clienți diferiți.
Pe tot parcursul anului prezentăm tendințe viitoare în industria brutăriei, preferințe online cu privire la produsele de patiserie și cele mai recente informații primite de la consumatori prin Taste Tomorrow. Abonează-te la newsletter-ul nostru și asigură-te că nu mai ratezi niciodată oportunitatea de a fi cu un pas înainte și de a-ți duce afacerea la nivelul următor.