Estimarea tendințelor Taste Tomorrow pentru industria produselor de brutărie pe baza unui sondaj global în rândul a 20.000 de consumatori din 50 de țări și pe baza unor date științifice online obținute cu ajutorul unei tehnologii AI de ultimă generație.
Pentru a menține un avantaj competitiv în sectorul produselor de brutărie, este esențial să răspundem proactiv la cerințele consumatorilor. Descoperă cele mai populare 3 tendințe proiectate pentru 2024 în această analiză Taste Tomorrow. Află alegerile alimentare populare și motivele care stau la baza acestor preferințe.
Acestea sunt cele mai populare 3 tendințe care vor modela industria produselor de brutărie în 2024:
Totul despre plante
Maiaua și intuiția din intestin
Natural și organic
Aceste tendințe rezultă din informațiile oferite de Taste Tomorrow, cel mai mare program de cercetare derulat în rândul consumatorilor în industria brutăriei, patiseriei și ciocolateriei. Nu doar că este cel mai mare program de acest tip la nivel global, ci este și cel mai cuprinzător, obținând informații de la 20.000 de consumatori din 50 de țări. Abordarea noastră unică îmbină perfect sondajele numeroase în rândul consumatorilor și monitorizarea constantă online cu ajutorul celor mai recente tehnici AI semantice, relevând nevoile de bază ale consumatorilor și motivele acestor tendințe.
Cercetarea Taste Tomorrow se bazează pe 3 piloni:
AI și date științifice - analiza constantă a conversațiilor, căutărilor și mențiunilor de pe social media în 9 limbi, pentru a descoperi indicii pentru tendințe viitoare și a estima traiectoria de creștere a acestora
Sondaj global în rândul consumatorilor - inteligența culturală umană care este indispensabilă pentru decodarea nevoilor consumatorilor, motivațiilor și narațiunilor care stau la baza fiecărei tendințe
Cadrul tendinței - experții noștri în comportamentul consumatorilor utilizează o metodă consecventă la nivel global pentru a înțelege întregul ecosistem de tendințe
Află mai multe despre metodele Taste Tomorrow de estimare a tendințelor.
De la produse pe bază de plante la produse exclusiv din plante
Schimbarea considerabilă constantă a preferințelor consumatorilor, de la produse din ingrediente de origine animală la produse pe bază de plante, reinventează industria produselor de brutărie. Deși multe pâini sunt deja complet vegane, unele produse coapte au în compoziție cantități mari de ouă, unt și produse lactate. Conform cercetării noastre, 56% dintre consumatorii din întreaga lume sunt interesați de opțiunile pentru produsele de brutărie/patiserie dulci pe bază de plante. Așadar, nevoia de produse coapte inovatoare pe bază de plante este uriașă, în special în Orientul Mijlociu și Africa (74%), America de Sud (70%) și multe țări din regiunea Asia Pacific (68%).
Companii precum Soy Concha Bakery au profitat deja de această oportunitate. Au dezvoltat versiuni pe bază de plante pentru pan dulce, chiflele dulci mexicane tradiționale. Dar, pe măsură ce tendința pentru produse pe bază de plante evoluează și se maturizează, observăm că acum consumatorii vor mai mult decât versiunile vegane ale unor produse clasice.
52% dintre consumatori cred deja că alternativele pe bază de plante au gust la fel de bun ca produsele din ingrediente de origine animală, așadar, liderii și inovatorii caută acum rețete aparte pe bază de plante, care să scoată în evidență proprietățile unice ale plantelor. Noi vedem o schimbare de la produse pe bază de plante la produse exclusiv din plante. Preparatele vegane încorporează acum ingrediente pe bază de plante pentru caracteristicile lor senzoriale sau de gust, nu ca un înlocuitor sau ca imitație.
Un intestin fericit înseamnă o viață fericită
Nu este cel mai plăcut subiect de discutat, dar consumatorilor nu le pasă. Sănătatea intestinului este un subiect popular și oamenii sunt foarte preocupați să aibă o digestie corectă și un intestin sănătos. Acestea sunt vești excelente pentru industria produselor de brutărie și patiserie, deoarece 85% dintre consumatori spun acum că fibrele au un efect pozitiv asupra digestiei, iar pâinea integrală este una dintre cele mai populare și cunoscute surse de fibre.
Odată cu importanța în creștere a sănătății intestinului la nivel global, consumatorii încep să aibă tot mai multe cunoștințe despre felul în care funcționează intestinul și ce ingrediente ar trebui să aleagă. 7 din 10 consumatori sunt de acord că bioticele (probioticele, prebioticele și postbioticele) sunt ingrediente de încredere pentru îmbunătățirea digestiei. La nivel global, aceasta este o creștere de 7% comparativ cu 2021, cea mai mare schimbare venind din Europa (54% în 2021 vs. 65% acum).
Consumatorii cred și că îmbunătățirea sănătății intestinului are un efect pozitiv asupra sănătății mintale, o convingere existentă în rândul a 79% dintre consumatori. Acest lucru motivează căutarea unor produse multifuncționale, care susțin sănătatea intestinului. Gândește-te la gustări care susțin digestia și care îți îmbunătățesc și starea, precum fursecurile de la Toto Foods. Fursecul aniversar cu fulgi de ciocolată albă vegană și sprinkles colorate este promovat ca „o petrecere pe cerul gurii (și în tot corpul)”, deoarece îmbunătățește sănătatea intestinului și ajută totodată și la stabilizarea stării, îmbunătățind performanța și capacitatea de concentrare.
Acest interes sporit cu privire la intestin se sincronizează cu preferința pentru maia. Nu doar aspectul artizanal frumos este cel care atrage consumatorii către produsele coapte din maia. Pâinea fermentată cu maia iese în evidență pentru gradul de digestie superior, datorat procesului de fermentație extins. Această fermentație lentă oferă numeroase avantaje: eliberarea unei cantități sporite de vitamine, minerale și aminoacizi, care contribuie la un context nutrițional atent.
În prezent, 62% dintre consumatori percep produsele din maia ca fiind sănătoase, o creștere extraordinară comparativ cu 2021, când doar 52% dintre oameni credeau acest lucru.
Marea tentație a mâncatului sănătos
Pentru ce beneficii ale produselor de brutărie sunt dispuși consumatorii să plătească suplimentar în acest moment? Prospețimea este fără îndoială pe locul 1, dar locul doi ar putea să te surprindă: este vorba de o listă cu ingrediente naturale și „curate”. Etichetele de produs curate, care pot fi înțelese ușor, sunt cerute foarte des. Consumatorii preferă produsele de brutărie care sunt procesate cât mai puțin și care nu conțin aditivi artificiali, dar 28% dintre consumatori sunt dispuși să plătească mai mult pentru ele.
De fapt, 71% dintre consumatorii globali ar cumpăra mai des de la brutăriile unde toate produsele sunt coapte din ingrediente naturale. În 2021, acest lucru era adevărat doar pentru 66% dintre consumatorii globali. În mod special, consumatorii din America de Nord și-au schimbat foarte mult părerea cu privire la brutăriile care folosesc doar ingrediente naturale, procentul lor crescând de la 54% la 66%.
Pâinea făcută din ingrediente naturale este percepută ca fiind mai sănătoasă. Așadar, acum oamenii studiază cu atenție produsele pe care le cumpără, sperând să mănânce cât mai curat posibil. În cadrul sondajului, 3 din 4 oameni au citit recent informațiile de pe ambalajul produselor de brutărie. Acolo, privirea le-a fugit imediat către lista cu ingrediente.
Așadar, dacă vrei să te alături acestei tendințe, asigură-te că menționezi foarte clar acest lucru pe ambalaj. Pe lângă folosirea etichetelor de tipul „nemodificat genetic”, „fără aditivi artificiali” și „fără îndulcitori artificiali”, poți să comunici foarte clar lista cu ingrediente și pe partea din față a ambalajului produsului, dacă ai curaj. O mișcare deja populară în rândul companiilor care produc batoane energizante, precum RXBAR, care au acoperit partea din față a ambalajului batonului proteic doar cu lista cu ingrediente, pe care o încheie foarte isteț cu „Fără prostii”.
Pe tot parcursul anului prezentăm tendințe viitoare în industria produselor de brutărie și patiserie, preferințe online cu privire la produsele de patiserie și cele mai recente informații primite de la consumatori, pe tastetomorrow.com. Abonează-te la newsletter-ul nostru și asigură-te că nu mai ratezi niciodată oportunitatea de a fi cu un pas înainte și de a-ți duce afacerea la nivelul următor.