Cele mai importante 3 tendințe din industria ciocolatei pentru 2024

12 aug. 2024

Estimarea tendințelor Taste Tomorrow pentru industria ciocolatei pe baza unui sondaj global în rândul a 20.000 de consumatori din 50 de țări și cu ajutorul unor analize de date online bazate pe tehnologii AI de ultimă generație.

La ce produse inovatoare din ciocolată ar trebui să lucrezi? În această estimare pentru 2024 pentru industria ciocolatei, evidențiem tendințele cele mai populare la nivel de industrie sau pe cele care se formează cel mai rapid în rândul consumatorilor din întreaga lume. Cercetările Taste Tomorrow oferă statistici despre dorințele și motivațiile clienților, pe care le poți folosi pentru a rămâne în fruntea competiției.

Acestea sunt cele mai populare 3 tendințe care vor modela industria ciocolatei în 2024:

  • Mâncare în funcție de stare 

  • Agricultură sustenabilă

  • Produse pe bază de plante

Aceste tendințe se bazează pe cercetările ample realizate în cadrul Taste Tomorrow, cel mai mare program de cercetare în rândul consumatorilor din industria brutăriei, patiseriei și ciocolatei. Programul stabilește un reper global, colectând statistici de la 20.000 de consumatori din 50 de țări. Metodologia noastră distinctă combină sondajele complexe în rândul consumatorilor cu monitorizarea avansată online cu ajutorul celei mai noi tehnologii de AI semantic, identificând nevoile și motivațiile de bază ale consumatorilor din spatele acestor tendințe.

Cercetarea se bazează pe 3 piloni: 

  1. AI și date științifice - analiza constantă a conversațiilor, căutărilor și mențiunilor de pe social media în 9 limbi, pentru a descoperi indicii pentru tendințe viitoare și a estima traiectoria de creștere a acestora

  2. Sondaj global în rândul consumatorilor - inteligența culturală umană care este indispensabilă pentru decodarea nevoilor consumatorilor, motivațiilor și narațiunilor care stau la baza fiecărei tendințe

  3. Cadrul tendinței - experții noștri în comportamentul consumatorilor utilizează o metodă consecventă la nivel global pentru a înțelege întregul ecosistem de tendințe

Află mai multe despre metodele Taste Tomorrow de estimare a tendințelor.

PREGĂTEȘTE-TE PENTRU 2024 CU ACESTE 3 TENDINȚE CARE MODELEAZĂ INDUSTRIA CIOCOLATEI:

1. MÂNCARE ÎN FUNCȚIE DE STARE

Gustări care să alunge stresul

Mulți consumatori consideră ciocolata o parte esențială a unei diete sănătoase. În special acum, când o stare de spirit pozitivă este considerată parte a unei stări de sănătate bune, mâncarea care te face fericit devine Sfântul Graal. Ingredientele care contribuie la o stare de bine generală, îmbunătățind starea de spirit, precum ciocolata, sunt foarte căutate: 65% dintre consumatorii din întreaga lume caută produse care să susțină sănătatea mintală. Dar interesul este cu adevărat ridicat în Orientul Mijlociu și Africa (82%) și în America de Sud (81%).

Gestionarea anxietății și reducerea stresului sunt deosebit de importante. Unele cercetări arată că flavonolii (compuși din plante cu proprietăți antioxidante) care se regăsesc în ciocolata neagră pot contribui la buna funcționare a creierului, facilitând gestionarea situațiilor stresante. Alte studii au arătat că produsele bogate în cacao pot îmbunătăți starea de spirit pe termen scurt. Dar, pe lângă toate dovezile științifice, fiecare persoană care iubește ciocolata a știut dintotdeauna, desigur, cât de liniștitor poate fi să te bucuri de gustul acesta delicios și plăcut.

Consumatorii care vor să se concentreze mai bine, să aibă mai multă energie sau să-și ridice moralul optează tot mai des pentru ciocolată cu elemente din plante. Elementele din plante sunt florile, frunzele, rădăcinile, semințele sau tulpinile plantelor cunoscute pentru proprietățile lor medicale, aromatice sau culinare. De exemplu, rozmarin, scorțișoară, hibiscus, eucalipt sau cardamom. Aceste ierburi și condimente amplifică de cele mai multe ori beneficiile cacauei pentru sănătate.

68% dintre consumatorii din întreaga lume consideră că elementele din plante fac ciocolata mai sănătoasă, o creștere masivă de 15% comparativ cu 2021. Și mai mulți oameni apreciază aroma pe care elementele botanice o adaugă produselor din ciocolată, respectiv 73%. Astfel, elementele din plante sunt aproape la fel de apreciate ca nucile și fructele ca ingredient care face ciocolata să pară și gustoasă și sănătoasă.

Brandul de ciocolată Wizards Magic oferă un baton de ciocolată infuzat cu mușețel și lavandă, numit „Sweet Dreams”. Ciocolata este infuzată cu aceste elemente din plante, Bluenesse și vitamina E pentru a ajuta consumatorii să se relaxeze și să aibă un somn odihnitor. În mod inteligent, se folosesc de presupusele beneficii pentru sănătate ale elementelor din plante, promovând ciocolata pentru un anumit moment și pentru un anumit obiectiv de sănătate.

A beautiful young woman is taking a bite from a healthy dessert that she is holding in her hand

2. AGRICULTURĂ SUSTENABILĂ

Echitabilitate pentru fermieri înseamnă mai bine pentru noi toți

Fair Trade Original, Rainforest Alliance, ciocolată provenită de pe plantații fără sclavi, neutralitate climatică: multe ambalaje de ciocolată sunt marcate cu certificări și etichete care le oferă consumatorilor garanții despre modul în care a fost produsă cacaua. Iar motivul este unul justificat, deoarece sondajele noastre arată că 68% dintre consumatorii globali sunt interesați de produse care sunt obținute prin metode agricole sustenabile.

Acolo unde agricultura sustenabilă era orientată în principal către fertilitatea solului, biodiversitate și controlul neinvaziv al dăunătorilor, acum observăm că atenția consumatorilor se îndreaptă către lanțurile de aprovizionare, surse și etică. Se acordă mult interes impactului social al culturilor de cacao, 65% dintre consumatori căutând acum produse despre care știu în mod cert că, în procesul de producere a acestora, fermierii primesc un preț echitabil și/sau un venit minim garantat. În 2021, procentul era de 60%.

O modalitate extraordinară de a profita de tendința agriculturii sustenabile este utilizarea unei ciocolate precum Belcolade Cacao-Trace. Ciocolata Cacao-Trace susține dezvoltarea socială și economică a fermierilor de pe plantațiile de cacao și a comunităților acestora. Există o distribuție echilibrată a profitului în lanțul valoric, fermierii primind un Bonus de ciocolată unic și o primă de calitate, pe lângă prețul echitabil pentru boabele de cacao. Această abordare generează nu doar vieți mai bune pentru fermieri și comunitățile lor, ci și ciocolată cu gust superior pentru consumatori.

Successful african businessman looks satisfied at a cocoa bean from his plantation

3. PRODUSE PE BAZĂ DE PLANTE

La fel de gustoase, dar fără sentimentul de vinovăție

Tendința produselor pe bază de plante se extinde în întreaga lume. Nu doar producătorii mici inovatori creează produse din ciocolată fără ingrediente de origine animală și ecologice, acum chiar și compania multinațională Nestlé a lansat un KitKat vegan. Compania a modificat rețeta faimosului baton de ciocolată pentru ca amprenta ecologică să fie cu 18% mai mică decât a batonului obișnuit. Ciocolata este obținută din surse sustenabile, iar laptele a fost înlocuit de o alternativă pe bază de orez pentru a păstra cât mai mult din textura și gustul original.

KitKat-ul vegan răspunde apetitului tot mai mare al consumatorilor pentru produse pe bază de plante. 56% dintre consumatorii din întreaga lume cumpără produse pe bază de plante cel puțin lunar, o creștere abruptă de la 36% în 2018. Mulți consideră gustările pe bază de plante un moment de răsfăț, fără să aibă ulterior sentimentul de vinovăție. Consumatorii sunt din ce în ce mai conștienți de impactul climatic al sistemului alimentar și țin cont de acest lucru în deciziile de cumpărare, ciocolata vegană fiind alegerea logică.

Consumatorii care au cumpărat produse pe bază de plante în ultima lună

Când aleg produse vegane, consumatorii simt mândrie, deoarece este un indiciu al gradului lor de conștientizare socială și în ceea ce privește sănătatea. Dar argumentele conform cărora produsele vegane nu sunt la fel de gustoase sunt și ele în scădere, 52% dintre consumatori fiind de acord că alternativele pe bază de plante sunt la fel de gustoase ca produsele din ingrediente de origine animală. În industria ciocolatei, cel mai mare obstacol pentru realizarea produselor pe bază de plante era dezvoltarea unei ciocolate asemănătoare celei cu lapte, dar fără lactate, și a unor tablete de ciocolată albă care să aibă aceeași lucrabilitate extraordinară și versatilitate ca produsul omolog pe bază de lactate. Dar, datorită soluțiilor și tehnologiilor actuale, acum există soluții pentru ciocolată pe bază de plante pentru profesioniști, cu ajutorul cărora se pot obține produse vegane, fără a compromite gustul și textura, oferind astfel posibilitatea de a crea multe produse din ciocolată vegane noi.

Location Portrait of female Chocolatier  prepping ingredients for chocolate making, in her commercial grade kitchen.

NU MAI RATA NICIODATĂ O TENDINȚĂ ÎN INDUSTRIA CIOCOLATEI

Pe tot parcursul anului prezentăm tendințe viitoare în industria ciocolatei, preferințe online cu privire la produsele de patiserie și cele mai recente informații primite de la consumatori, pe Taste Tomorrow.com. Abonează-te la newsletter-ul nostru și asigură-te că nu mai ratezi niciodată oportunitatea de a fi cu un pas înainte și de a-ți duce afacerea la nivelul următor.

Aprofundează tendințele ce revoluționează industria în 2024

Taste Tomorrow

Taste Tomorrow

Descoperă informații amănunțite despre comportamentul și atitudinile de consum ale consumatorilor de produse de brutărie, patiserie și ciocolaterie.

Cele mai importante 3 tendințe din industria produselor de brutărie pentru 2024

Cele mai importante 3 tendințe din industria produselor de brutărie pentru 2024

Pentru a menține un avantaj competitiv în sectorul produselor de brutărie, este esențial să răspundem proactiv la cerințele consumatorilor. Descoperă cele mai populare 3 tendințe proiectate pentru 2024 pentru a afla alegerile alimentare populare și motivele care stau la baza acestor preferințe.

Cele mai importante 3 tendințe în industria patiseriei și cofetăriei pentru 2024

Cele mai importante 3 tendințe în industria patiseriei și cofetăriei pentru 2024

Aprofundează și tu cele trei tendințe inovatoare care modelează viitorul patiseriilor și cofetăriilor în 2024 pentru a oferi autenticitate și experiențe culinare inedite clienților tăi. Și nu numai!