3 texturi inovatoare care sunt în tendințe în industria patiseriei, brutăriei și ciocolatei

30 apr. 2024


La Taste Tomorrow, oferim susținere și inspirație continuă industriei alimentare, pe baza unor analize complexe actualizate în rândul consumatorilor. Conform celor mai recente date, textura a devenit un element central pentru consumatori, stârnindu-le interesul și modelându-le preferințele. De la gogoși umplute cu cremă la croasante XXL crocante și chifle brioche foarte pufoase, textura este mai mult decât ultima tendință! Ea definește alegerile consumatorilor astăzi.

Vrei să obții texturi inovatoare și instagramabile în ton cu preferințele consumatorilor? Inspiră-te din aceste 3 experiențe senzoriale.

1. Textură lipicioasă

Mesteci mai mult pentru senzații prelungite și satisfăcătoare

Renumita rețetă de fursecuri cu caramel și gochujang de pe New York Times Cooking a devenit virală la scurt timp după publicare. Nu doar datorită amestecului de arome picante și dulci, ci mai ales datorită texturii minunate: crocanți la exterior și lipicioși la interior. Deși texturile lipicioase nu au fost atât de populare în trecut în bucătăria vestică, popularitatea produselor coapte și de patiserie cu textură lipicioasă crește tot mai mult. Cererea pentru kouign-amann, mochi și Pao de Queijo (pâine braziliană cu brânză) arată că preferințele consumatorilor evoluează și că există dorința pentru experiențe alimentare mai diverse și extravagante.

În special în S.U.A., Regatul Unit, Canada, India și Australia, produsele de patiserie cu textură lipicioasă sunt din ce în ce mai apreciate. Această schimbare a rezultat parțial din influențele culinare globale, precum mochi din Japonia, bubble tea din Taiwan și kue lapis din Indonezia. Texturile lipicioase sunt interesante deoarece oferă o experiență alimentară mai îndelungată și mai plăcută, aromele păstrându-se mai mult timp pe cerul gurii. Astfel, plăcerea savurării produselor de patiserie sau coapte este mai mare. 

Încă un argument în favoarea texturilor lipicioase este popularitatea prăjiturii clasice canelé. Acest produs de patiserie franțuzesc cu o crustă de caramel ars crocant și un interior lipicios a primit un upgrade în brutăriile coreene. Au adăugat umplutură la canelé pentru textură și aromă suplimentară. O tendință care a apărut în brutăriile precum Kudo, din Melbourne, care vând canelé umplute cu arome interesante, precum pandan și taro, Ferrero Rocher, matcha și ceai de iasomie cu piersică și zmeură.

2. Textură friabilă

Straturile delicate oferă răsfățul suprem

Există ceva mai satisfăcător decât să rupi un croasant? Exteriorul auriu se crapă și dezvăluie straturi de aluat untos și friabil. Textura friabilă este interesantă datorită straturilor cu consistență delicată, care se destramă sau se desprind fără efort când muști din croasant, creând o experiență multisenzorială. Această textură unică amplifică experiența adăugând complexitate și profunzime aromelor, stimulând totodată simțurile cu calitățile sale vizuale și tactile. Numeroase produse de patiserie și brutărie hibride, extrem de populare și remarcabile, care au devenit virale, au un atribut comun: încorporează textura friabilă care amintește de produsele clasice, precum croasantele. 

Momentan, publicul online este captivat de coasantul XXL de 25 GBP, care este de două ori mai mare decât capul celor care îl prezintă pe TikTok. Dimensiunea enormă a produsului creat de Philippe Conticini înseamnă și că este extra friabil. Celălalt produs popular este croasantul plat sau strivit, care a apărut inițial în Coreea, dar acum a ajuns și peste ocean. Aluatul negătit este acoperit cu zahăr și așezat între două tăvi pentru a crea un exterior caramelizat plat și crocant, care apoi este acoperit cu ciocolată. Iar mulțimea este în delir!

Dar textura friabilă poate fi găsită și în alte produse cunoscute, nu doar în croasant. Există și palmierii sărați cu umpluturi precum bacon, brânză, pesto sau ceapă caramelizată. Popularitatea clătitelor cu ceapă verde este un alt exemplu, la fel ca viralele tarte răsturnate din aluat de patiserie. Fiecare dintre aceste produse atrage atenția consumatorilor cu aspectul straturilor infinite și senzația incredibilă cu fiecare îmbucătură. 

3. Combinații de texturi

Hibridul devine senzorial

Produsele coapte hibride sunt o categorie de produse de sine stătătoare, dar tendințele anterioare se concentrau de obicei pe format: de exemplu, cruffin, croffle și mochidonut care se joacă cu forma specifică produsului copt. Astăzi observăm o tranziție către produse hibrid care îmbină texturi opuse

De exemplu, croasantul umplut cu aluat de fursecuri sau crookie. Această tendință de pe TikTok nu prezintă croasantul clasic într-o formă nouă. Inovația constă în combinația dintre un croasant și aluat semi-copt de fursecuri cu fulgi de ciocolată. Un croasant pufos umplut cu aluat lipicios de fursecuri și fulgi de ciocolată crocanți, acoperit cu un fursec crocant.

La fel este și în cazul brioșei pizza care poate fi găsită pe rafturile congelatoarelor supermarketurilor din S.U.A. după ce a apărut în emisiunea Shark Tank. Gustarea sărată este descrisă ca „friabilă, untoasă și moale”, dar marketingul se concentrează pe un aspect textural diferit: brânza topită extrem de elastică. Ambele produse coapte sunt rezultatul unei combinații concentrate pe textură, încercând să le ofere consumatorilor o experiență culinară plăcută și neașteptată.

Milenarii cumpără produse pentru textură

Cel mai important public pentru pâinea, ciocolata și produsele de patiserie care se concentrează pe textură pare să fie reprezentat de milenari, cea mai aventuroasă generație în acest sens. Conform cercetărilor Innova Market Insights, 68% dintre milenari afirmă că textura le influențează deciziile de cumpărare, comparativ cu media de 60%. Dar textura este foarte importantă în general. Aproape jumătate dintre consumatori afirmă chiar că „îi interesează mai mult textura decât lista de ingrediente a produsului”. Așadar, asigură-te că acorzi atenție suplimentară și că următorul tău produs este crocant, lipicios, moale și friabil.

Despre Taste Tomorrow

Taste Tomorrow este cel mai mare ecosistem din lume pentru înțelegerea consumatorilor din industria brutăriei, patiseriei și ciocolatei. Urmărirea constantă a comportamentelor, atitudinilor și alegerilor consumatorilor la nivel local și global oferă statistici complexe și valoroase. Putem folosi aceste statistici pentru a urmări evoluția tendințelor și a identifica unele noi. Descoperă mai multe despre metodologia noastră.

Ține pasul cu cele mai noi tendințe din industrie și cu statistici despre consumatori

Alătură-te miilor de profesioniști din domeniul brutăriei, patiseriei și ciocolatei, care își găsesc inspirația cu ajutorul Taste Tomorrow. Nu rata! Abonează-te la newsletterul nostru și creează mai multe produse inovatoare relevante.

Explorează cele mai recente statistici

3 concepte remarcabile care sunt în tendințe acum în industria alimentară

3 concepte remarcabile care sunt în tendințe acum în industria alimentară

Descoperă 3 concepte care stimulează inovațiile în industria brutăriei, patiseriei și ciocolatei cu Taste Tomorrow. De la eficiență bazată pe AI la colaborări îndrăznețe și fuziuni dulci-sărate.

3 profiluri de aromă virale pentru industria brutăriei, patiseriei și ciocolatei

3 profiluri de aromă virale pentru industria brutăriei, patiseriei și ciocolatei

Descoperă cele mai noi tendințe privind aromele cu Taste Tomorrow. Explorează 3 profiluri de aromă virale care redefinesc produsele de brutărie, patiserie și ciocolată, de la produse clasice elevate, la inspirație dulce-picantă și cu alcool.