3 profiluri de aromă virale pentru industria brutăriei, patiseriei și ciocolatei

30 apr. 2024

În domeniul alimentar cu evoluție rapidă, atât producătorii la scară mare, cât și cei artizanali se confruntă cu provocarea constantă de a ține pasul cu preferințele în continuă schimbare ale consumatorilor. De aceea, la Taste Tomorrow, realizăm analize complexe și de actualitate pentru a oferi constant asistență și inspirație industriei alimentare prin statistici valoroase cu privire la consumatori.

În acest articol, suntem încântați să prezentăm trei profiluri de aromă care însumează tendințele actuale și stimulează inovația.

1. Produse premium prin arome îmbunătățite

Aromele clasice sunt reimaginate cu alternative sofisticate

Consumatorii caută constant experiențe de gust extraordinare, pentru ca noi să identificăm schimbări acolo unde arome binecunoscute, precum cafeaua clasică și portocala modestă oferă locul unor opțiuni mai distincte, precum Espresso Arabica sau calamansi, un citric din Filipine. Aceste opțiuni de aromă sofisticate răspund dorințelor contradictorii de gusturi unice și opțiuni de încredere, pe care oamenii le cunosc și le apreciază.

Trecerea de la profiluri de aromă tradiționale la opțiuni gourmet poate fi determinată de o dorință de a semnala că ești pasionat de mâncare și ai un gust foarte antrenat. Este mai palpitant și interesant să mănânci un fursec cu yuzu decât un biscuite cu lămâie tradițional, de unde și nivelul premium al aromelor care se regăsesc acum. Opțiunile clasice sunt înlocuite de alternative similare, dar mai sofisticate. Printre ele:

  • fistic - fistic sicilian
  • vanilie - vanilie de Madagascar
  • șuncă și cașcaval - șuncă cu miere afumată cu lemn de stejar și Emmentaler
  • migdale - Amaretto
  • mentă - mentă marocană
  • roșie - roșii cherry coapte cu oțet balsamic
  • lămâie - lămâie de pe Coasta Amalfi

Producătorul de loturi mici, Dandelion Chocolate, le conferă batoanelor sale de ciocolată un aer de lux, exclusivitate și mister promovându-și batoanele de origine unică într-un mod asemănător cu vinurile. În cadrul unui set de batoane în ediție limitată, au fermentat boabele de cacao cu un condiment distinct. Boabele Kokoa Kamili, din Tanzania, recolta din 2023, lotul 1 au fost fermentate cu scorțișoară, ceea ce le oferă note de gust precum smântână Devonshire, pară și vanilie, conform mărcii de ciocolată. Nu sună ca un produs complet diferit de un „simplu” baton de ciocolată cu scorțișoară?

2. Puterea colaborărilor creative neașteptate

O infuzie picantă de confort și entuziasm

Astăzi, 65% dintre consumatorii din întreaga lume vor să încerce combinații de gusturi care sunt neobișnuite la început. Swicy, combinația de dulce și picant, este un exemplu perfect. Utilizarea ingredientelor picante sau care stimulează iuțeala în produsele dulci tradiționale, precum prăjiturile, sosurile, băuturile, produsele de patiserie și ciocolata, este cu siguranță neobișnuită. Sau cel puțin obișnuia să fie. 

În special în Canada, India, Indonezia, S.U.A. și Regatul Unit, consumatorilor le plac condimentele și ingredientele iuți în produsele dulci, conform datelor noastre Taste Tomorrow. Iuțeala oferă un element de entuziasm și noutate aromelor tradiționale cunoscute, precum ciocolată, căpșuni sau vanilie. Și pentru că iuțeala nu este un gust propriu-zis, ci o experiență senzorială, provoacă o senzație ușoară de arsură sau înțepătură.

Noile produse dulci și picante sunt adesea inspirate de ardei sau amestecuri de condimente picante din bucătăriile lumii. Gândește-te la pasta coreeană gochugaru, condimentul mexican Tajin, sambal oelek indonezian sau uleiul chinezesc cu ardei iute și ceapă crocantă. Pe lângă condimente, aceste arome adaugă stil și aventură produselor coapte, celor de patiserie și ciocolatei.

Mochi cu ciocolată și habanero de la Mochidoki este un exemplu perfect pentru modul în care combinația neobișnuită dintre arome dulci și picante din întreaga lume aduce entuziasm, noutate și senzații puternice. Gustarea japoneză gumată pe bază de orez, mochi, are un gust surprinzător datorită ardeiului habanero, unul dintre cei mai iuți din lume. Gustul bogat și complex de cacao se îmbină extrem de bine cu ardeiul iute, iar gustul picant contrastează plăcut textura catifelată a prăjiturilor mochi, pentru cei care au curaj să încerce…

3. Produse inspirate de băuturi alcoolice

Să ciocnim pentru inovațiile cu gust de alcool

Vrei ca produsele tale să iasă în evidență pe o piață aglomerată? Alege produse interesante inspirate de băuturi: de la cannoli cu sambuca și espresso cannoli la batoane de ciocolată cu șampanie și o prăjitură Guinness, folosirea băuturilor alcoolice conferă complexitate produselor tale, precum și decadență.

Băuturile alcoolice care sunt în tendințe acum sunt bourbon, mezcal, sambuca, vin sherry, șampanie și cocktailuri precum espresso martini, moscow mule și mojito. Alcoolul oferă oricărei gustări un gust aparte. Nu doar pentru că o prăjitură de ciocolată cu whiskey nu este potrivită pentru copii, ci și datorită profunzimii aromei. Mezcal, fratele mai mare al tequilei, oferă note afumate unui baton de ciocolată, iar sambuca combină tăria alcoolului cu un gust surprinzător de anason cu aromă de lemn dulce. 

Așadar, infuzează-ți produsele cu o notă de alcool! Reține doar că, atunci când vine vorba de răsfăț, moderația este esențială. Ne dorim ca consumatorii să mănânce responsabil și să savureze gustările, nu mahmurelile.

Bang Bang Bakehouse este specializată în prăjitură cu rom, căreia i-au oferit o reinterpretare modernă cu un cocktail adaptat, de exemplu. Gândește-te la prăjitura cu rom coquito, care are gust de cocktail cu rom sud-african, acoperită cu bucăți de nuci pecan prăjite. Cei care creează prăjiturile cu rom sunt de părere că viața ar trebui sărbătorită mai des și ce modalitate mai bună de a face acest lucru decât cu o gustare cu aromă de cocktail? De aceea, gustările se vând în borcane individuale, astfel încât consumatorii să nu fie nevoiți să aștepte o ocazie specială pentru a se bucura de prăjitura cu rom rumfetti sau espresso martini.

Despre Taste Tomorrow

Taste Tomorrow este cel mai mare ecosistem din lume pentru înțelegerea consumatorilor din industria brutăriei, patiseriei și ciocolatei. Urmărirea continuă a comportamentelor, atitudinilor și alegerilor consumatorilor locali și globali oferă statistici valoroase și complexe pentru brutari, patiseri, ciocolatieri, comercianți și producători alimentari. Putem utiliza aceste statistici pentru a urmări evoluția tendințelor și a le identifica pe cele viitoare. Descoperă mai multe despre metodologia noastră.

Ține pasul cu cele mai noi tendințe din industrie și statistici despre consumatori

Alătură-te miilor de profesioniști din industria brutăriei, patiseriei și ciocolatei, care își găsesc inspirația în Taste Tomorrow. Nu rata! Abonează-te la newsletterul nostru și creează produse inovatoare mai relevante!

Explorează cele mai recente statistici

3 concepte remarcabile care sunt în tendințe acum în industria alimentară

3 concepte remarcabile care sunt în tendințe acum în industria alimentară

Descoperă 3 concepte care stimulează inovațiile în industria brutăriei, patiseriei și ciocolatei cu Taste Tomorrow. De la eficiență bazată pe AI la colaborări îndrăznețe și fuziuni dulci-sărate.

3 texturi inovatoare care sunt în tendințe în industria patiseriei, brutăriei și ciocolatei

3 texturi inovatoare care sunt în tendințe în industria patiseriei, brutăriei și ciocolatei

Du-ți produsele de brutărie, patiserie sau ciocolată la nivelul următor cu statisticile Taste Tomorrow. Explorează 3 texturi esențiale care modelează preferințele consumatorilor, de la lipicios la friabil, și fii cu un pas înaintea pieței.