3 concepte remarcabile care sunt în tendințe acum în industria alimentară

30 apr. 2024

Inovația nu este doar un cuvânt interesant în peisajul dinamic al brutăriei, patiseriei și ciocolatei. Crearea de produse și servicii noi extraordinare este esențială pentru captarea interesului consumatorilor și stabilirea unei nișe pe o piață competitivă.

Înțelegerea tendințelor noi și adaptarea la acestea este foarte importantă pentru a rămâne relevant. De aceea, la Taste Tomorrow urmărim mișcările care modelează industria noastră. Am identificat cele mai importante 3 tendințe de reținut când vrei să inovezi și să dezvolți produse noi. Să începem!

1. Revoluție bazată pe AI pentru eficiență și personalizare

Simplificare și oferte cărora consumatorii nu le pot rezista

AI revoluționează industria alimentară. Nu doar cu produse moderne, precum băutura Coca–Cola Y3000 cu aromă și design de ambalaj generate de AI, ci mai ales în asistența pentru clienți și procesele tehnice. Există magazine bazate pe AI, instrumente AI care ajută la estimarea vânzărilor, soluții AI pentru preluarea comenzilor și aplicații pe bază de AI care ajută la creșterea vânzărilor. Toate aceste opțiuni fac viața consumatorilor puțin mai ușoară.

Gândește-te la magazinul Aramark 24/7 Quick Eats din campusul unei universități canadiene. Studenții care își doresc o gustare în timpul unei sesiuni de toceală de la miezul nopții pot să intre în magazin, să ia un fursec și să iasă pur și simplu, fără a fi nevoie să treacă pe la casa de marcat sau să achite ceea ce au luat. Ar putea chiar să continue să-și citească manualele în timp ce fac asta. Magazinul inovator fără casă de marcat nu necesită deloc personal și oferă o idee despre viitorul comerțului alimentar, unde eficiența întâlnește inovația.

Numărul de consumatori care vor ca magazinele să fie mai automatizate este din ce în ce mai mare: de la 35% în 2018 la 42% în prezent. Din fericire pentru ei, inteligența artificială revoluționează sectorul serviciilor și comerțului alimentar, oferind experiențe eficiente și personalizate unice.

Multe locații de servicii alimentare experimentează cu tehnologia AI pentru a promova legături mai puternice cu brandul și pentru a consolida fidelitatea clienților. Cel mai important instrument cu care pot fascina clienții este acordarea de oferte personalizate, cum ar fi meniurile exclusive sau pur și simplu o ofertă pentru o cafea și o gogoașă la momentul și locul potrivit. Starbucks folosește AI pentru a crește frecvența vizitelor și timpul petrecut în locațiile lor, în special printr-un program de recompense bine gândit. Milioane de membri noi se alătură programului lanțului de cafenele pentru a obține oferte și recompense speciale, tehnologia fiind în beneficiul tuturor.

2. Puterea colaborărilor creative neașteptate

Co-creațiile originale sunt modul de a stârni interesul cu un buget limitat

Lansările neașteptate de produse în parteneriat atrag atenția consumatorilor și iau cu asalt industria. Colaborări care acum câțiva ani ni s-ar fi părut de neimaginat sunt în atenția publicului acum. O colaborare între McDonald’s și o marcă de înfrumusețare? De ce nu? Poți să cumperi tot ce îți trebuie pentru o manichiură cu cartofi prăjiți și burger. Un produs lansat de brandul de macarons Fauchon împreună cu Heinz Tomato Ketchup sub formă de glumă? Sigur, fă cunoștință cu TomaCaron! Cu cât mai șocant, cu atât mai bine. Aceste colaborări dau o notă proaspătă și interesantă produselor tradiționale și le oferă consumatorilor o experiență unică și memorabilă.

Colecțiile care adesea sunt în ediție foarte limitată (numai 57 de cutii de macarons cu ketchup din roșii au fost disponibile) par să fi fost inspirate de vechea zicală, „nu există publicitate negativă”, dar acest lucru ar pune în dificultate departamentele de marketing responsabile. Surprinderea sau șocarea consumatorilor este cel mai bun mod de a atrage de partea ta algoritmii aplicațiilor de socializare și de a atrage noi segmente de public.

Dacă lucrezi în parteneriat cu un alt brand, înseamnă că vei ajunge și la publicul său. Așadar, aceste colaborări extravagante sunt un mod inteligent de a stârni interesul cu un buget limitat. Gândește-te la bomboanele de ciocolată infuzate cu broccoli, pentru Ziua Îndrăgostiților, pe care producătorul Tender-Stems le-a creat în parteneriat cu Chococo. Ideea este atât de neașteptată și neconvențională încât le-a adus și publicitate gratuită, un lucru deloc ușor pentru un cultivator de broccoli.

3. Produsele dulci-sărate sunt cele mai noi produse hibrid din industria brutăriei

Experiențele de aromă îndrăznețe și multidimensionale sunt noua TENDINȚĂ

Granițele produselor de brutărie și patiserie sunt împinse și mai mult în încercarea de a încânta simțurile consumatorilor. Combinarea produselor clasice de brutărie și patiserie sub formă de produse de patiserie hibrid dulci (cronut, cruffin și brookie) a devenit ceva obișnuit. Consumatorii își doresc acum inovații și mai îndrăznețe: mariajul irezistibil de arome dulci și sărate cu formate hibride. Inovație la pătrat! 

Adăugarea unui element sărat oferă complexitate și profunzime aromelor dulci. Gândește-te la brioșele cu bacon și sirop de arțar, cojile de taco desert, focaccia cu ceapă caramelizată, pere și gorgonzola și sărățelele răsucite picante cu usturoi și miere. Dohnut London (care anterior producea doar gogoși) oferă acum dagel, o gogoașă sărată umplută cu cremă de brânză și arpagic, acoperită cu condimente Everything Bagel.

Lanțul de restaurante casual Walk-On’s duce inovația la nivelul următor cu combinația între burger și gogoașă. Noul Beignet Cheeseburger Slider combină două gogoși beignet dulci cu chifle pentru burger artizanale, bacon și brânză topită. O combinație îndrăzneață de arome dulci și sărate care aduce un omagiu rădăcinilor din Louisiana ale brandului. Chiar pudrează gogoșile beignet cu zahăr pudră!

Despre Taste Tomorrow

Taste Tomorrow este cel mai mare ecosistem din lume pentru înțelegerea consumatorilor din industria brutăriei, patiseriei și ciocolatei. Urmărirea constantă a comportamentelor, atitudinilor și alegerilor consumatorilor la nivel local și global oferă statistici complexe și valoroase. Putem folosi aceste statistici pentru a urmări evoluția tendințelor și a identifica unele noi. Descoperă mai multe despre metodologia noastră.

Ține pasul cu cele mai noi tendințe din industrie și cu statistici despre consumatori

Alătură-te miilor de profesioniști din domeniul brutăriei, patiseriei și ciocolatei, care își găsesc inspirația cu ajutorul Taste Tomorrow. Nu rata! Abonează-te la newsletterul nostru și creează mai multe produse inovatoare relevante.

Explorează cele mai recente statistici

3 profiluri de aromă virale pentru industria brutăriei, patiseriei și ciocolatei

3 profiluri de aromă virale pentru industria brutăriei, patiseriei și ciocolatei

Descoperă cele mai noi tendințe privind aromele cu Taste Tomorrow. Explorează 3 profiluri de aromă virale care redefinesc produsele de brutărie, patiserie și ciocolată, de la produse clasice elevate, la inspirație dulce-picantă și cu alcool.

3 texturi inovatoare care sunt în tendințe în industria patiseriei, brutăriei și ciocolatei

3 texturi inovatoare care sunt în tendințe în industria patiseriei, brutăriei și ciocolatei

Du-ți produsele de brutărie, patiserie sau ciocolată la nivelul următor cu statisticile Taste Tomorrow. Explorează 3 texturi esențiale care modelează preferințele consumatorilor, de la lipicios la friabil, și fii cu un pas înaintea pieței.