29 aug. 2022
Ți-am povestit cum, la Puratos Group, am dezvoltat o întreagă rețea de centre de inovare, cu peste o mie de oameni dedicați în cercetare-dezvoltare, și cum inovăm produsele, în ce fel testăm la nivel global preferințele de consum și ce te poate ajuta să descoperi oportunitățile și inovațiile care apar în piață. Astăzi continuăm cu Angela Stoica, R&D Specialist Fruits, Decors and Creams, care stăpânește tot procesul de inovație în materie de umpluturi și creme de cofetărie-patiserie, în echipa noastră de cercetare-dezvoltare în România.
Te invităm să afli chiar de la ea cât durează validarea unei inovații și ce avantaje oferă cele mai noi produse pe care le-a dezvoltat, care este una dintre marile bucurii de care e cel mai mult mândră și ce a presupus cel mai complex proces de R&D la care a participat.
Aventura a început imediat după ce am absolvit Facultatea de Biotehnologii, la Universitatea de Științe Agronomice și Medicină Veterinară din București. Am avut marea șansă să fac parte din echipa Puratos direct de pe băncile facultății, cu zero experiență de muncă. Am în jurul meu persoane care au crezut în mine și în potențialul meu, cărora le mulțumesc din suflet. Sunt mândră că am reușit să-mi încep cariera în domeniul pe care l-am studiat, lucru care îmi oferă o continuitate necesară în viața profesională, pentru că este multă pasiune implicată în ecuație.
Un an și jumătate am lucrat în zona de brutărie și mi-a plăcut enorm. Apoi mi s-a oferit oportunitatea să preiau gama de glazuri de cofetărie-patiserie și umpluturi și am acceptat cu plăcere provocarea. Acum, munca mea presupune, printre altele, crearea de produse noi, îmbunătățirea celor actuale, teste de laborator, teste de producție și suportul tehnic oferit clienților sau altor departamente din companie.
Totul pornește de la o idee. Poate fi o propunere internă, cererea specifică a unui client sau o cerință legislativă. Odată ce mă asigur că am toate materiile prime necesare și toate informațiile despre umplutura și aplicația în care urmează să fie folosită, încep testele de laborator. Poate dura chiar și o lună până ajung la un prototip ce poate fi prezentat mai departe.
Urmează etapa de validare, unde revin cu ajustări (dacă este necesar) și apoi încep demersurile pentru validarea industrială. Una dintre marile mele bucurii este atunci când primul lot care se produce în fabrică este reușit și clientului îi place.
„Deși trăim vremuri dinamice și cu toții avem un ritm alert, ne face bine să ne reamintim că lucrurile bune necesită timp și răbdare.”
Angela Stoica - R&D Specialist Fruits, Decors and Creams
Cremfil este una dintre gamele noastre emblematice. Produsele fac parte din producția locală, unde echipa depune toate eforturile pentru a obține și menține calitatea cu care ne-am mândrit întotdeauna. La unele lucrez încă de la finalul anului 2021, ceea ce înseamnă aproape zece luni, de la primele prototipuri până la lansare. Și mereu trebuie să fim cu un pas înainte, dacă ne gândim că timpul nu este neapărat în favoarea noastră.
În acest moment, Cremfil cuprinde două categorii: Classic și Ultim. Cremfil Classic întrunește toate calitățile unei creme de succes: stabilitate excelentă la coacere (exceptând Cremfil Classic Crème Brulee) și la congelare-decongelare, textura plăcută și o mulțime de gusturi și arome din care cofetarii pot alege.
Cremfil Ultim sunt umpluturile premium cu o textură bogată, gust intens și o etichetă mai curată decât celelalte creme produse local. Sunt excelente pentru depozitare, injectare și spumare cu frișcă sau cremă vegetală. Pentru moment, sortimentul are la bază nuci de toate felurile (alune de pădure, fistic și arahide), dar ne gândim și la explorarea de noi ingrediente.
„Aș putea să spun că toate umpluturile pe care le-am creat îmi plac în mod egal. Însă știu că nu aș fi complet onestă. Cremfil Ultim Bueno este, de departe, cea mai apropiată sufletului meu. Textura fină și onctuoasă o face perfectă pentru produse de tip muffins, croasante injectate sau chiar choux a la crème. Indiferent că e folosită ca atare sau spumată cu frișcă sau cremă vegetală, combinată cu fructe sau nu, posibilitățile de a o folosi sunt nelimitate. Această cremă va eleva orice produs de cofetărie sau patiserie în care va fi inclusă.” - Angela Stoica, R&D Specialist Fruits, Decors and Creams
Cea mai de succes umplutură a noastră este Cremfil Classic Vanilla, mai ales că deserturile cu cremă de vanilie au gustul cel mai familiar pentru consumatori. De asemenea, în noua gamă Cremfil, venim în întâmpinarea unor gusturi din ce în ce mai populare: caramelul sărat și nucile. Cremfil Ultim Pistachio, de exemplu, deși poate părea un produs de nișă, este adorat de iubitorii gustului de fistic.
Extinderea gamei de produse și părăsirea zonei de confort. Cred că producătorii au început să îndrăznească mai mult cu gusturile pe care le abordează. Se orientează către ingrediente de calitate, din ce în ce mai performante, fapt care ne oferă și nouă un imbold de „a curăța” etichetele. Cele mai noi creme de patiserie-cofetărie cu alune de pădure, fistic și arahide pe care le-am dezvoltat țin cont de acest lucru și ajută cofetarii să creeze etichete mai curate.
„Ne asumăm că suntem un pilon important în educarea consumatorilor, de aceea ne dorim întotdeauna să transmitem un mesaj prin alegerile și produsele noastre. Creșterea conținutului de fruct în umpluturi este în centrul cercetării și dezvoltării noastre și aspirăm la acest lucru ca el să se reflecte cât de curând posibil în soluțiile noastre alimentare. Acum lucrez la o umplutură cu fructe cu etichetă foarte, foarte curată și cu un conținut mare de fructe.” - Angela Stoica, R&D Specialist Fruits, Decors and Creams
Este vorba de eliminarea dioxidului de titan din umpluturi. La Puratos am făcut această schimbare începând cu 15 martie. A fost un proces de reformulare și ajustare foarte complex, care, din punctul meu de vedere, este un real succes. Este și proiectul de care sunt cea mai mândră.