26 ian. 2021
[1] https://www.industryweek.com/technology-and-iiot/article/21129334/what-will-manufacturings-new-normal-be-after-covid19
[2] https://www.zdnet.com/article/the-future-of-the-technology-industry-after-covid-19/
[3] https://www.china-briefing.com/news/how-covid-19-will-transform-china-fresh-food-industry-investment-opportunities/
[4] https://www.ipsos.com/sites/default/files/ct/news/documents/2020-04/earth-day-2020-ipsos.pdf
[5] https://www.reuters.com/article/us-health-coronavirus-asia-food/asia-pivots-toward-plants-for-protein-as-coronavirus-stirs-meat-safety-fears-idUSKCN224047
Este ceea ce mulți experți consideră că va avea loc în toate industriile în următoarele luni din cauza pandemiei mondiale [1] [2] [3]. Cu milioane de oameni din întreaga lume încă izolați și mulți alții care încearcă să se adapteze la „viața normală”, mulți oameni se întreabă cum ar putea viitorul să semene cu ceea ce știam cândva. Această transformare ar putea fi înfricoșătoare pentru unii. Cu toate acestea, realitatea este că industria alimentară evoluează întotdeauna. Ceea ce duce la întrebarea: unde se îndreaptă mai departe? Una dintre tendințe este că segmentul produselor pe bază de plante va juca un rol important în „noul normal” al consumatorului. În timpul primei izolări datorate Covid-19, IPSOS a intervievat 28.000 de oameni din întreaga lume: 79% dintre acești consumatori au declarat că „vor căuta produse mai sănătoase și mai bune pentru mediu” [4]. Iar în unele țări, precum Brazilia și Mexic, până la 91% dintre respondenți au fost de acord cu această afirmație. Și prin această intenție, vine adesea și dezvoltarea; în China, se așteaptă ca piața alternativă a cărnii - cea pe bază de plante - să crească la 12 miliarde de dolari până în 2023, de la 10 miliarde de dolari în 2018 [5].
De ce se așteaptă ca piața bazată pe plante și vegetale să crească atât de repede? Ceea ce a început ca un efort de bază împotriva cruzimii animalelor - dieta pe bază de plante - a trecut apoi la o tendință adoptată de vedete, de la Paul McCartney la Miley Cyrus. Acum, prin efectul de halo, nu este de mirare că există peste 94 de milioane de imagini etichetate #vegan și peste 28 de milioane etichetate #plantbased pe Instagram.
Dar se pare că factorii de convingere se schimbă; și într-un ritm rapid. Din cele mai recente sondaje, cum ar fi sondajul IPSOS menționat mai sus, consumatorii s-au orientat către produse care nu doar că sunt numai bune pentru ei, dar sunt sustenabile și pentru planetă. Acest lucru face ca alternativele pe bază de plante să fie soluția alegerilor lor sănătoase. Lansările produselor pe bază de plante & vegetale în panificație și patiserie cresc în mod constant. Ne uităm la numărul de lansări de produse în brutărie și patiserie în ultimii 10 ani: în domeniul brutăriei crește cu 33% de la an la an, în timp ce în domeniul produselor de patiserie cu un uimitor 21%. Și în special creșterea din 2019 este remarcabilă, poate de aceea segmentul economic a numit 2019 anul veganismului?
Oare soluțiile vegetale chiar sunt mai sănătoase? A avea o dietă strict vegană nu echivalează cu o sănătate perfectă; totuși, dacă este asociată cu mese echilibrate și bogate în nutrienți, cu siguranță poate duce la o sănătate bună. Acest lucru se observă în sute de studii efectuate în întreaga lume, care arată că, în comparație cu dietele medii occidentale, un consum crescut de alimente pe bază de plante, cum ar fi cereale integrale, leguminoase, fructe și legume, a fost asociat cu un risc mai mic de boli de inimă, diabet de tip 2, obezitate și alte probleme de sănătate [6].
Și din punct de vedere al sustenabilității, consumatorii consideră că, trecând la o dietă vegetariană, nu numai că pot îmbunătăți viața lor și a animalelor, ci, de asemenea, acționează util la nivel global. Produsele de origine animală utilizează din ce în ce mai multe resurse comparativ cu produsele pe bază de plante. Multe studii și statistici au arătat că trecerea de la produsele de origine animală poate reduce semnificativ emisiile de carbon, consumul de apă și deșeurile care ajung în oceanele noastre [1].
Consumatorilor din întreaga lume le pasă în mod clar de sănătatea lor și de sustenabilitate - și cu siguranță au motive întemeiate. Dar va fi această acțiune atrăgătoare, încurajatoare și de durată? Adesea, cel mai puternic impact din industrie are loc atunci când atât consumatorii, cât și întreprinderile, aleg să facă din aceasta o prioritate.
Un exemplu excelent în acest sens este HACCP, care este un sistem și un proces de gestionare pentru abordarea siguranței alimentare [8]. După decenii de reajustări și critici publice, HACCP a devenit în cele din urmă adoptat pe scară largă de producătorii de alimente la nivel internațional și a fost adoptat ca regulament obligatoriu de multe guverne din întreaga lume [9]. Această inițiativă a avut un impact în bine asupra sănătatii și a igienei consumatorilor, acționând și pentru deceniile viitoare. În SUA, în 1985, cu o populație de 237 de milioane de oameni, au fost raportate peste 31.000 de cazuri de boli de origine alimentară. În 2017, cu o populație de 325 de milioane, au existat mai puțin de 15.000 de cazuri. Producătorii de alimente au luat măsuri drastice pentru a salva viețile oamenilor și a funcționat.
Acum mulți oameni se întreabă dacă membrii industriei alimentare vor fi la fel de atenți în privința animalelor? Pentru sănătatea consumatorilor? Sau pentru planetă? Sau va rămâne la latitudinea consumatorilor să continue această inițiativă către un stil de viață cât mai sustenabil?
Devenind răspunzători pentru alimentele pe care le producem, industria alimentară are ocazia de a genera un impact de durată. În calitate de brutari, patiseri, cofetari și ciocolateri, putem aștepta până când toată lumea va solicita produse pe bază de plante sau putem lua măsuri proactive pentru a oferi clienților noștri produse delicioase, sănătoase și sustenabile.
În timp ce înlocuirea untului, a ouălor și a laptelui s-ar putea să nu pară ușoară în procesul de producție a produselor de panificație, pentru a vă ajuta să începeți, am adunat soluțiile noastre de top pentru panificație, patiserie și ciocolaterie:
Sunset Glaze: o alternativă gata de folosit pentru înlocuirea ouălor la glazurare, care oferă strălucire și culoare remarcabile, sigure și igienice datorită tehnologiei UHT
Mixuri pentru prăjituri pe bază de plante: o gamă de mixuri versatile pentru realizarea de prăjiturilor vegane, care necesită doar apă și ulei.
Ambiante: un topping fără lactate, gata de spumat, mixat cu performanțe remarcabile și ușor de folosit
Splendid: un topping fără lactate excelent pentru decorarea torturilor, cu stabilitate maximă; poate fi spumat la orice temperatură între 10°C și 30°C.
Mimetic: o combinație aparte de grăsimi vegetale pe bază de plante, convenabilă, eficientă din punct de vedere al costurilor și care oferă o senzație reală de unt.
Puravita Pulses: un mix de brutărie care conține leguminoase și care contribuie la acoperirea necesarului de cereale integrale și care pot ajuta oamenii să își acopere nevoile de proteine, fibre, vitamine și minerale.
Și pentru a vedea aceste produse folosite: iată câteva rețete inspirate din produse pe bază de plante pe care brutarii noștri le-au creat:
Să creăm un impact pozitiv acum, pentru noi și pentru generațiile următoare.
O dietă bogată în alimente pe bază de plante și cu mai puține alimente de origine animală va duce la îmbunătățirea beneficiilor pentru sănătate și mediu.
Alimentația este cea mai puternică pârghie pentru optimizarea sănătății umane și a sustenabilității mediului pe Pământ.
O dietă bogată în alimente pe bază de plante și cu mai puține alimente de origine animală va duce la îmbunătățirea beneficiilor pentru sănătate și mediu.