17 iul. 2020
Consumatorii sunt lipsiți de experiența bazată pe fapte care să-i ajute să facă alegerile potrivite în privința alimentației. Sunt - cum s-ar spune - pierduți în traducere și caută cu disperare adevărul, după cum reiese dintr-un studiu realizat de Taste Tomorrow.
Cunoștințele limitate, combinate cu viziunea pesimistă asupra viitorului și cu invazia unor non-experți care își împrăștie în lume opiniile despre cum să trăiești sănătos, îi fac pe consumatori susceptibili de a crede în mituri alimentare. Aceste mituri se pot amplifica atât de mult încât pot chiar să distrugă un brand, un produs sau chiar o categorie întreagă. De aceea, educarea publicului devine esențială pentru binele industriei noastre și pentru protejarea produselor ei de top.
Potrivit studiului, consumatorii sunt bombardați cu o mulțime de mesaje – uneori contradictorii – din partea media și a așa-numiților experți cu privire la ce este bun pentru ei.
De aici și dezvoltarea unor mituri alimentare ce pot anihila categorii întregi de produse.
Studiul scoate la iveală câteva date șocante:
Studiul ne arată că este extrem de important să spunem consumatorilor adevărul. Ar trebui să îi alimentăm cu fapte în loc de mituri și, printre alte metode, putem face asta oferind transparență și etichete curate.
Ca să afle despre compoziția alimentelor, consumatorii acordă mare atenție etichetelor de pe produs. Vor din ce în ce mai mult etichete curate, scurte și clare, cu o prezentare distinctă a ingredientelor, care să fie mai ales naturale și cu denumiri pe care consumatorii să le cunoască și să le înțeleagă.
Totuși, trebuie mare atenție, pentru că o „etichetă curată” (termen care se referă, în mod generic, la produse care nu au fost modificate genetic, nu conțin conservanți, alergeni ori subtanțe nocive sau care fabricate cu respectarea normelor etice și de mediu – n.trad.) nu trebuie să fie un scop în sine. Nu pune în pericol calitatea produselor tale înlocuind ingrediente pe care nu ar trebui să le înlocuiești, ci asigură-te că poți garanta mereu atât performanța produsului, cât și siguranța alimentară.
Potrivit aceluiași studiu realizat de Taste Tomorrow, consumatorii au crescut fără să fie familiarizați cu unele din cele mai simple ingrediente folosite în brutărie, patiserie ori în fabricarea ciocolatei. Mai mult, ei nu cunosc nici cât sunt de sănătoase aceste ingrediente, dar aud în schimb o mulțime de legende urbane potrivit cărora pâinea ori ciocolata nu ar fi sănătoase. Este responsabilitatea noastră comună să spunem consumatorilor ce este în hrana lor și să îi educam cu privire la beneficiile pe care anumite ingrediente le au pentru sănătatea lor.
Studiul realizat de Taste Tomorrow oferă o altă perspectivă interesantă. Când sunt întrebați care ingredient cred ei că a adăugat gust produsului și l-au făcut mai sănătos, cei mai mulți se referă la cereale integrale, fructe și ciocolată sau cacao. Apare aici o oportunitate interesantă: vezi câte dintre produsele tale conțin aceste ingrediente.
Auzi pe cineva vorbind despre pâine ori ciocolată ca fiind nesănătoase? Fii cel care doboară mituri, spune-i adevărul și arată-i faptele.
Poți găsi informații despre pâine în articolul Verificăm faptele: adevărul despre pâine, în care Adeline Pierre, director de cercetare și dezvoltare pentru nutriție în cadrul Puratos, demontează câteva mituri foarte persistente despre pâine. Răspândește și tu vestea!
Dacă te interesează cum să-i faci pe consumatori mai conștienți cu privire la ingrediente și la beneficiile produselor tale pentru sănătatea lor, contactează reprezentantul local al Puratos. Noi dezvoltăm permanent noi metode și soluții prin care să răspundem așteptării consumatorilor de a beneficia de produse sănătoase și de etichete curate.
Sondajul Taste Tomorrow demonstrează interesul în creștere al consumatorilor pentru o nutriție adaptată nevoilor lor. Nard Clabbers, Director Științific la Foodned.com, anterior Director de Dezvoltare la TNO, un institut olandez independent de cercetare științifică aplicată, este expert în nutriție personalizată. El ne vorbește despre cele mai recente evoluții în acest domeniu aflat la început de drum.
Taste Tomorrow oferă o perspectivă detaliată a tendințelor globale și locale ale consumatorilor. Ne-am îmbarcat într-o călătorie și am discutat cu 17.000 de consumatori din 40 de țări, adresându-le întrebări despre preferințe, atitudini și modul în care percep industria produselor de brutărie. Studiul Taste Tomorrow confirmă dorința consumatorilor de a avea un cuvânt de spus în realizarea produsele care ajung la ei. Află aici Noile reguli ale consumatorilor.
Acum mai mult ca niciodată, consumatorii își doresc să trăiască sănătos. Și pe măsură ce așteptările consumatorilor în ceea ce privește sănătatea continuă să evolueze, dieta joacă un rol din ce în ce mai important într-un stil de viață sănătos. Conform studiilor noastre, sănătatea nu mai înseamnă doar renunțarea la ingredientele percepute ca fiind „rele” - ci presupune și adăugarea de ingrediente care susțin sănătatea și bunăstarea. Cele opt concepte inovatoare descrise mai jos răspund perfect alternativelor mai sănătoase căutate de consumatori.