2 iun. 2021
Cel mai recent sondaj Taste Tomorrow a constatat o creștere a cererii globale de comoditate la cel mai înalt nivel. Consumatorii fiind foarte ocupați, cu puțin timp liber, comoditatea în ceea ce privește cumpărarea alimentelor a devenit din ce în ce mai importantă. Iar apoi a venit Covid-19. Cum a influențat Coronavirusul nevoia de comoditate? Am realizat un sondaj cu consumatori din întreaga lume pentru a afla.
Înainte de Covid-19, consumatorii își doreau să aibă acces imediat la tot ce le poftea inima, fără a fi nevoiți să aștepte sau să facă compromisuri. Se așteptau să cumpere mai multe alimente online în viitor. Dar, în același timp, nu își doreau ca magazinele din arterele principale ale orașelor să dispară. Își doreau tot ce este mai bun din ambele lumi: comoditatea cumpărăturilor online și experiența senzorială completă a magazinelor fizice.
Din studiile noastre recente, reiese că tendința de comoditate la cel mai înalt nivel a fost accentuată de pandemia de Covid-19 cauzată de coronavirus. Odată cu închiderea restaurantelor și a punctelor de alimentație publică și instaurarea unei frici cvasi-generalizate de vizitele la supermarketurile aglomerate, magazinele de proximitate și comerțul electronic au devenit mai populare. Astfel, s-a creat loc pentru mai multe metode de livrare, cum ar fi ridicarea pe trotuar, ridicarea din magazine și preluarea comenzilor de personalul magazinelor și al restaurantelor în timp ce consumatorii așteptau la coadă.
Interesul pentru cumpărarea produselor de patiserie online și livrarea produselor alimentare la domiciliu se menține ridicat. Unul din doi consumatori este de acord că toate magazinele și restaurantele ar trebui să poată să livreze la domiciliu.
Pandemia de Covid-19 nu s-a terminat încă. Dar chiar și revenirea la normalitate nu va însemna neapărat că situația va fi la fel ca înainte de vreme ce consumatorii par să fi adoptat toate aceste noi servicii care le asigură un nivel maxim de comoditate. Întrebați ce tipuri de servire ar trebui menținute de restaurante în același regim și după redeschidere, respondenții au menționat următoarele:
Ridicare din afara unităților (Epic Burger este un bun exemplu)*
Opțiuni de comandă în avans (comenzi online la Starbucks)
Personalul drive-thru care vine la mașină să preia comanda și să aducă mâncarea
Comanda la fereastră (în Detroit va avea viață lungă)
Personalul primește comenzi în timp ce așteptați la coadă (ascultați sfaturile date de TouchBistro pentru a avansa mai rapid coada de la casă)
Zone de livrare extinse (cum ar fi companiile de livrare de mâncare din Estonia)
Programe de funcționare prelungite (spre exemplu, supermarketuri și alți comercianți cu amănuntul din Marea Britanie)
Vrei să îți crești nivelul de comoditate? Află cum poți să începi cu servicii de ridicare sau livrare la domiciliu. Sau învață din aceste practici adaptate în domeniile retail și fast-food sau inspiră-te din aceste șase concepte care duc cumpărarea de alimente sănătoase la cel mai înalt nivel de comoditate.