19 apr. 2021
Anul acesta, numărul conceptelor de livrare și mâncare la pachet a explodat. Multe restaurante, cafenele, brutării și alte magazine alimentare, lovite puternic de carantină, au decis să adauge pe lista de servicii și livrarea și/sau ridicare a mâncării, pentru a supraviețui crizei. În ambele cazuri, ambalajul este important pentru a păstra conținutul proaspăt (sau cald) și gustos, dar și pentru prima impresie pe care o face și percepția pe care o creează asupra calității. Iată 7 surse sustenabile de inspirație pentru ambalaje de mâncare luată la pachet și pentru mâncare livrată!
Sandwich-ul Double Down oferit de KFC în Hong Kong înseamnă doar carne și nicio chiflă. Și pentru că atunci când este consumat nu trebuie să murdărească, sandwich-ul vine literalmente la pachet cu o mare invenție: „hârtia de împachetat 200% comestibilă”. Această foaie de împachetat inovatoare, în care se servește cel mai popular sandwich cu pui al restaurantului, este realizată din hârtie de orez și este imprimată cu cerneală comestibilă cu aroma produsului etalon al KFC: Zinger. O modalitate excelentă de a reduce la minimum generarea de deșeuri!
Locul ambalajului infuzat cu semințe al ciocolatei Bloom nu este nicidecum la coșul de gunoi. Ci, mai degrabă, în pământ, unde poate fi plantat pentru a crește ingredientele care dau aroma ciocolatei. Conceptul Bloom este aplicat unei întregi game de ciocolată cu diferite arome, ambalată în cutii de carton biodegradabil, infuzat cu semințe. Odată plantat, din ambalajul ciocolatei cu mentă va crește mentă. Ambalajul ciocolatei cu portocale se va transforma într-un portocal, iar cel al ciocolatei cu infuzie de trandafir în trandafiri. Pentru gusturi mai picante, optați pentru ciocolata cu ardei iute, din ambalajul căreia care va crește o plantă de ardei iute.
O cutie de pizza din plante, pentru care nu a fost tăiată nici măcar o crenguță de copac și 100% compostabilă pentru restaurantele care livrează și de unde se poate ridica pizza la pachet: vă prezentăm PizzaRound. Acest recipient inovator, circular, pentru pizza este realizat 80% din trestie de zahăr și 20% din bambus și păstrează pizza livrată și luată la pachet mai fierbinte, mai crocantă și fără gustul de carton care deseori se transferă către produs în cutiile din hârtie. PizzaRound poate fi introdusă la cuptor la temperaturi de până la 450° pentru ca pizza să poată fi reîncălzită în ambalajul inițial. O inovație perfect sustenabilă și eficientă pentru pizzerii.
Van Eigen Deeg a fost prima brutărie olandeză care a dezvoltat ambalaje 100% compostabile pentru fursecuri. Ambalajul este realizat din resturi de tulpini și frunze și are 0% plastic în conținut. Se poate elimina ca deșeu organic, pentru că nu doar ambalajul este compostabil, ci și eticheta. O mică paranteză: această brutărie pregătește și fursecuri „circulare” din resturi de pâine.
Nestle Japonia a înlocuit ambalajul din plastic al batoanelor KitKat cu un ambalaj din hârtie care poate fi transformat în origami. Noul ambalaj nu este doar ecologic, ci și distractiv. Fiecare hârtie în care sunt ambalate batoanele KitKat include instrucțiuni pentru a fi pliată într-un tradițional cocor origami, un simbol al speranței și al vindecării. Se preconizează că trecerea la ambalajul ecologic al batoanelor KitKat va contribui la o reducere cu circa 380 de tone a deșeurilor din plastic în fiecare an, acest lucru petrecându-se doar în Japonia.
Sharepack™ este un furnizor de ambalaje reutilizabile și returnabile de produse alimentare, prezent pe piața ridicării la pachet și livrării la domiciliu a mâncării. Consumatorul comandă un preparat care este apoi livrat într-un ambalaj Sharepack. Ambalajul, realizat din materiale organice, se livrează cu plata unei garanții, oferind consumatorului un stimulent pentru a-l returna. După returnare, ambalajele sunt transportate de Sharepack cu mijloace de transport neutre din punct de vedere al mediului, sunt curățate și pregătite pentru reutilizare. Un ambalaj Sharepack poate fi folosit de până la 500 de ori și poate fi personalizat pentru anumite alimente, cum ar fi pizza și hamburgeri.
Nostro Gastronomy, un bistro mic, dar aglomerat din centrul capitalei Budapesta, a conceput ambalaje personalizabile pentru mâncarea luată la pachet: o cutie pentru prăjituri și cafea cu ajutorul căreia clienții vor folosi o singură mână pentru a le transporta. În suportul pentru cafea - care poate fi îndepărtat - se potrivesc pahare din hârtie de trei dimensiuni. O inserție specială în interiorul cutiei ajută la manipularea prăjiturilor și împiedică deplasarea acestora în timpul transportului. Cutiile sunt disponibile în două dimensiuni și pot fi legate împreună cu o panglică din satin.